Heading image

Hudba

Antonín Dvořák

Hudba Antonína Dvořáka je velmi blízká mému srdci. Dokáže vystihnout ty nejniternější jednotlivé emoce a zároveň vytvořit fascinující oblouk, který vše spojuje.

Dvořák complete cello works

Možná vás překvapí, že Antonín Dvořák napsal pro violoncello dva koncerty. Mé debutové album s orchestrem obsahuje také Koncert A dur, který Dvořák napsal v pouhých čtyřiadvaceti letech.

Koncert a dur pro violoncello

Symfonický orchestr Českého rozhlasu, James Judd - dirigent

DVOŘÁK - SLOVANSKÉ TANCE

Antonín Dvořák upravil dva Slovanské tance pro violoncello a klavír, se skladatelem Jiřím Gemrotem jsme pro tyto nástroje dokončili úpravu celé řady.

zjistit více

Dvořák trio plays dvořák

Dvořákovo trio Dumky patří mezi klenoty komorní hudby. V nahrávce se soustředíme na autentická tempová označení zapsaná skladatelem. Album obsahuje také oba původní Slovanské tance pro violoncello a klavír.

České 20. STOLETÍ

Skladby českých skladatelů 20. století mne fascinují. Zpracovávají hudební odkaz svých předchůdců, přesto každý svým způsobem. Nejčastěji na pódiu hraji skladby Bohuslava Martinů, který violoncellu věnoval ohromné množství repertoáru. Baví mne objevovat violoncellové skladby dalších skladatelů, které stojí za pozornost: Luboš Sluka, Petr Eben nebo Miloslav Kabeláč a mnoho dalších.

Paths

Nové strhující album violoncellisty Tomáše Jamníka a houslisty Josefa Špačka obsahuje díla Bohuslava Martinů, Ervína Schulhoffa, Gideona Kleina a také zbrusu novou úpravu smyčcového kvartetu Leoše Janáčka pro dva smyčcové nástroje.

Martinů, Janáček, Kabeláč

Mé vůbec první debutové CD jsem věnoval samozřejmě hudbě Martinů a Janáčka, ale také méně známé - a naprosto vynikající - sonátě Miloslava Kabeláče.

Martinů, Eben, Sluka

Hudební obsah tohoto CD je laděn podobně jako fotografie Jana Ságla na jeho přebalu. Jedná se o hudbu zamyšlenou, tesknou, která však v sobě skrývá odlesky světla.

Soudobá hudba

Kde by skončila vážná hudba, kdybychom neuváděli nové skladby? Každý rok se snažím premiérovat alespoň jednu novou skladbu, využívám možnosti komunikovat přímo s autory skladeb.

Michal Rataj: Cellacusmata

Skladba byla napsána v roce 2020 během covidu, naštěstí již bylo možné ji zahrát před živým publikem. Zvuk violoncella je v reálném čase upravován počítačovými algoritmy, využívá se prostorový zvuk.

Jan Ryant Dřízal: Narcissus

Skladba z roku 2018 si hraje s prvkem "zrcadlení", v jednu chvíli je hlavní motiv sólistou zazpíván. Premiéroval Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Marek Šedivý - dirigent.